Svetlo na palubnej doske v tvare pravouhlej batérie vyzerajúcej ako kocka lega je oficiálne známa ako Charging System Light, čo sa týka tradičných spaľovacích vozidiel, nie nabíjania elektromobilov.
Ak kontrolka zostane svietiť po zapnutí vozidla alebo sa rozsvieti počas jazdy, je to pre vodiča varovaním, že nabíjací systém nefunguje dostatočne efektívne na správne nabitie batérie pri zachovaní napájania potrebného príslušenstva.
Ak si na prístrojovej doske všimnete kontrolku systému nabíjania, okamžite choďte domov, do miestneho predajcu, garáže alebo miestneho obchodu s autodielmi, pričom sa vyhýbajte jazde po diaľnici.
Nabíjací systém moderného vozidla, ktorý udržiava batériu nabitú, zahŕňa batériu, kabeláž, alternátor a elektronickú riadiacu jednotku (ECU). Staršie vozidlá mali aj regulátor napätia.
Alternátor: Alternátor prijíma mechanickú energiu z motora a premieňa ju na elektrickú energiu na napájanie príslušenstva a nabíjanie batérie.
Batéria: Batéria poskytuje energiu na naštartovanie vozidla a na napájanie jeho elektroniky.
ECU: Elektronická riadiaca jednotka, ktorá sa nesmie zamieňať s riadiacou jednotkou motora, je zariadenie, ktoré riadi prepojený elektronický systém.
Existuje mnoho dôvodov, prečo systém nabíjania nefunguje správne. Poďme sa pozrieť na tie najčastejšie:
· Zlé elektrické pripojenia
Skontrolujte všetky konektory na koróziu a správne usadenie. V prípade potreby dotiahnite.
· Kĺzajúci alebo chybný hadovitý pás
Hadovitý pás je kus vystuženej gumy, ktorá otáča remenicu alternátora a poháňa alternátor. Ak remeň nefunguje správne s alternátorom, môže to spôsobiť problémy s nabíjaním.
· Konektor batérie je odpojený
Skontrolujte póly batérie, aby ste sa uistili, že káble sú správne pripojené. Ak je vodič odpojený, vyčistite svorky, znova pripojte kábel k batérii a dotiahnite.
· Korózia pólov batérie
Skontrolujte póly batérie, či nie sú zhrdzavené, čo by mohlo spôsobiť nekonzistentné spojenie.
· Batéria je vybitá
Na testovanie správneho napätia batérie použite multimeter. Plne nabitá batéria by mala registrovať 12,6 V alebo viac. Ak je vypnutá, skúste batériu pred jej výmenou nabiť pomocou udržiavacej nabíjačky.
· Zlý alternátor
Na testovanie alternátora použite multimeter. Hodota by mala byť medzi 13,8-14,2 voltov. Ak je napätie nižšie ako normálne, možno bude potrebné vymeniť alternátor.
Hoci je kontrolka nabíjacieho systému najjednoduchším spôsobom, ako si všimnúť, že niečo nie je v poriadku, môžu sa vyskytnúť sprievodné príznaky, ktoré by mohli naznačiť problém ešte pred rozsvietením kontrolky alebo poskytnúť viac informácií o tom, prečo sa kontrolka vôbec rozsvietila. Tieto príznaky, ktoré sú bohužiaľ podobné vo všetkých troch častiach, by mohli naznačovať väčší problém:
Príznaky zlého alternátora
· Zvuky brúsenia, dunenia alebo kvílenia kovu
· Príslušenstvo sa nezapne
· Tlmené alebo nekonzistentné svetlomety
· Auto nenaštartuje
Príznaky zlého štartéra
· Cvakavý zvuk pri otáčaní zapaľovania
· Pomalé kľuky motora
· Hluk brúsenia po naštartovaní auta
· Auto nenaštartuje
Príznaky zlej batérie
· Tlmené alebo nekonzistentné svetlomety
· Stlmenie vnútorných svetiel
· Vnútorné svetlá sa rozsvietia, ale auto sa nenaštartuje
· Na aute nefunguje doslova nič
Ak niečo v systéme nabíjania vozidla nefunguje správne, existuje riziko, že motor bez varovania zhasne. Je tiež možné, že ak motor zhasne, nebude možné ho znova naštartovať. Z tohto dôvodu neodporúčame jazdiť s rozsvietenou kontrolkou batérie na iné miesto ako späť do vášho domu alebo do najbližšieho autoservisu. Ak sa kontrolka rozsvieti pred jazdou, neodporúčame jazdu.
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024